Proč slotová "Vancian" magie?

V následující citaci, vytržené z jedné noční konverzace na rpgforu, Sosáček popisuje, proč se mu líbí Vancian magic. (kvalita textu odpovídá soukromé zprávě)

Nebudu lhát. Najednou váhám, že bych se vybodl na manu a vrátil se k téhle klasice. 



Me se libi Vancian magic jak ji ma DW. Nebo i ADnD nebo triapulka. A v DnD se mi vic libi Wizard nez Sorcerer.

Ono, totiz, zamysli se, kde delas v dnd takticka rozhodnuti. V 90 % je delas pri tvorbe a upgradovani postavy. Vybiras si featy, stavis si build, a ten pak jedes.

U Wizarda je to ale jinak. Ten ma hromadu kouzel, vlastne jich muze mit neomezene, ale dela tohle rozhodnuti kazde rano. Muze si je vybirat podle situace, muze si je kombit aby mu sly dohromady, muzes si je volit podle toho, s kym ceka ze bude bojovat. Misto abys delal neodvratna rozhodnuti jednou za level-up, tak delas mensi rozhodnuti, ktera se daji vratit, ale musis je prizpusobovat situaci. Muzes mit hromadu kouzel ... ale musis si vybrat, ktere je dobre.

DW tohle dovadi jeste dal, protoze tam ten Wizard ma zatracene malo slotu. Zacnes hru s trema kouzlama prvniho levelu, ale mas level+1 slotu. Takze si vezmes magic missile a neviditelnost a jdes. Mas neomezene seslani (presneji, pokud nefailnes tak mas neomezene seslani 8) ) ale mas dve kouzla. Na levelu 3 si muzes vzit fireball. Ale mas 4 sloty. Takze si budto vezmes 4 kouzla prvni urovne ... nebo fireball a magic missile a jses vyrizenej.

Ono to zni jako malo, ale je to v pohode, protoze to je vlastne ta esence Wizarda, kterou navic usnadnili tim, ze ta vymena kouzel trva hodku. Takze kdyz potkas zajimavou mrtvolu ktere chces polozit ty tri otazky, muzes si nekam sednout, vymenit si charm person za speak with dead a ses vysmatej. To skupinka vydrzi, zatimco jit spat abys to rano seslal asi nevydrzi.

Jeste vic je to pak znat na vysokejch levelech. Na levelu 5 mas treba dominate. To mas ale 6 slotu, takze si muzes vzit dominate a magic missile, misto fireballu, magic missile, neviditelnosti a jeste neceho ... s tim prece nepujdes do dungu. Co je ok, to kouzlo na to neni, ono je na to, ze kdyz vymyslis plan jak se vplizit na ples a zdominatovat tam par slechticu, tak si ho pripravis. A do divociny budes mit zase jinej loadout a tak.

A co je dulezity, u tohohle systemu se ty kouzla muzou valet na kazdym rohu. Protoze i kdyz jich mas hodne (hmmmm, stadecko se mi rozrusta) tak mas porad limit na to ktera mas najednou k dispozici.

U manovyho systemu, stejne jako u Sorcerer systemu, je to ale uplne opacne. Kazde kouzlo navic je tam hodne sily navic, a hodne flexibility navic, protoze ho mas uz naporad k dispozici. Takze musis byt opatrny v tom rozdavani kouzel. U Vancian magic muzes typky zavalit kouzly, a oni si je vybiraji sami. U Sorcerer/manoveho systemu ale pak v zasade vybiras za ne, a jeste musis byt opatrny.

Je to divny, okay. Nikdy jsem nebyl moc fanousek dnd. Ale myslim, ze vancian magic je roztomila mala minihra o vyberu kouzel, a jeden z nejlepsich prvku DnD.

Žádné komentáře:

Okomentovat