V prachu imperiálních cest

Občas nevím, co dělat, když se kluci vydají na nějakou delší cestu mezi městy. Nechce se mi odehrávat spojitě každý den; tak vstáváte, snídáte, jdete, projel kolem posel, obědváte, jdete, hele karavana, hledáte tábořiště, spíte, kdo hlídá? Nic proti spojitému hraní (tohodle předsudku jsem se zbavil čtením Dresden Files), ale přecijen roleplayovat chcací pauzu čtyřicetrát za sebou není nejzábavnější. Bohužel opačné řešení "po třech tejdnech jste dorazili do..." taky nepůsobí zrovna výpravně. Prozatím jsem to zredukoval na jeden nebo dva encounter rolly. I když stále je potřeba občas odehrát i nudnější den, ať hráči nevidí spiknutí za každým žebrákem.
  1. Loupežné přepadení (1-banditi 2-goblini 3-kanibalové (u nich nejde o loupež, ale o seriózní ambush) 4-opuštěné děti, kterým nic jiného než kradení nezbývá)
  2. Mistr meče (HD7, 1d8 poškození, +2 do útoku nebo -2 do útoku a útočí 2x, AC16) chodí po Impériu a vyzývá potulné válečníky k duelu o všechno zlato, co mají u sebe. Vyhraješ-li a ušetříš jeho život, dá ti podle dohody své peníze (4d20zl.) a nabídne ti zdarma své služby, aby se mohl něčemu přiučit. Prohraješ-li, bude chtít všechno tvé zlato. Pokud mu ho bez řečí dáš, tak ti za dobré vychování ukáže pár triků (+1xp)
  3. U cesty je malá zděná kaple, kde pod piedestalem se zlatou sochou leží dvě mrtvoly. Jeden vypadá jako obchodník, ale nic u sebe nemá. Druhý vypadá jako dobrodruh, ale má u sebe obchodníkovi i svoje věci, včetně nekolika nožů, sady paklíčů a jedné z dvanácti částí mapy pokladu. Zlatá socha zobrazuje Rehellinen, paní pravdy a poctivosti, a musí vážit alespoň 10 kilo. Kdo se jí dotkne, zemře (při úspěšném záchranném hodu padne stabilizován na -1 život)
  4. Karavana jedoucí vaším směrem vás varuje, že je v okolí poslední dobou mnoho netvorů. Dokonce nabídnou, že by jste mohli z bezpečnostních důvodů jet společně, i by za ochranu zaplatili. V okolí není zvýšený počet netvorů, lidi se zabíjejí sami nebo mezi sebou díky halucinogením houbičkám, které dává vedoucí karavany do polévky, aby mohl majetek mrtvých přerozdělit dle libosti.
  5. Eskorta třech vojáků na koních vede na provazu dva o pomoc prosící vězně (ideálně, aby to byl někdo koho družina zná. Případně někdo ze spřátelené frakce. Něbo může nabízet nějakou zajímavou informaci. A nebo je to prostě nějaká zoufale vypadající těhotná žena s nemocným mužem). 3 z 6ti, že jsou vězni nevinní.
  6. Chudý poutník. Když mu dáte najíst, tak vás varuje, že v roklině, kterou máte procházet číhá troll.
  7. Chudý poutník, kronikář. Když ho nakrmíte a strpíte jeho drzou, vlezlou povahu, tak vám řekně 1d4+2 informací o okolí nebo městě, kam máte namířeno.
  8. U cesty leží vyhublý, zbitý a krvácející stařec. Sotvá má puls. Pokud mu pomůžete, dáte mu najíst a napít, tak se vzpamatuje a upřímně poděkuje. Pak se jeho smích se změní v šílený, ze zad mu vystřelí blanitá křídla a odletí. Další lidé, co potkáte budou ošetřovat zraněné po napadení (vaším) démonem.
  9. Lovec táhne směrem k městu plachtou zakrytý úlovek jednorožce, jehož části se dají velmi dobře prodat alchymistům a čarodějům. Je známo (1 z 6ti za každého z vás), že se jednorožci scházejí u vzácných pramenů živé vody, která vyvěrá jen několik dní v kuse a více kape, než by tekla.
  10. Veselá banda pěti trpasličích žoldnéřů si na svém voze veze několik sudů dobrého piva a rádi se za pár měďáků podělí. Jsou velmi ukecaní a pokusí se nechat najmout. A jestli je vaše výprava šlechetná, tak vám dají slevu nebo půjdou úplně zadarmo.
  11. Na odpočívadle se setkáváte se čtyřmi mladými dobrodruhy a jejich v železné kleci uvězněnou dryádou. Vesměs milí týpci. Hodlají zelenou vílu prodat ve městě alespoň za 50zl. Pokud ji neosvobodíte, tak vás v noci napadnou obyvatelé lesa (1-2 zvěř a hmyz 3 treant 4 kentauři)
  12. Hlavy na kopích a goblinské kresby na cestě i na vlajkách. Goblini se zase pokouší zabrat tohle území.
  13. U odpočívadla chrápe banda dobrodruhů. Všude kolem jsou prázdné lahve a měchy od pití. Ani dupání či hvízdnutí je nevzdudilo. Vypadají docela bohatě.
  14. Ogři (1d4+1) zabrali most a vybírají mýto. Chtějí buď neco opravdu hezkého nebo jídlo (nejlépe koně či některého z členů výpravy). Pozor, jsou hloupí a vztahovační.
  15. V cestě stojí rozhádaný gobliní pár. Nabídnou vám odměnu, když rozhodnete jejich spor. Ona chce aby milenku nechal a on se jí snaží přesvědčit, že při frigiditě manželky je milenka jediné rozumné řešení. Když přesvědčíte goblina, že má žena pravdu, tak vám dá léčivou mast (3 použití, za noc vyléčí 1d8+1hp). Když přesvědčíte goblinici, tak vám goblin dá bouchací kuličky (3 použití, randál jak z kulometu a hustý dým).
  16. Křižovatka s několika ohništi a vlastní studnou. Koně se pasou opodál, vozy stojí kolem vymíceného odpočívadla. Lidi se dobře baví, jídlo, pití, bardi, obchodníci a mnoho druhů hazardních her!
  17. Z lesa se ozývá volání o pomoc. Je to past obřích pavouků, kteří umí napodobovat různé zvuky. Kořist hned nezabíjí, ale zamotají do pavučiny a odnesou do jeskyně k ostatním zásobám. Místo smrtelného jedu z pravidel mají schopnost vystřelovat lepivou pavučinu na vzdálenost až dvaceti metrů.
  18. Banda orkských hrdlořezů. Jsou typičtí "bullies". Naváží se do koho můžou a každou odpověd berou jako osobní útok. Snaží se vyvolávat spory, aby případné mrtvé mohli okrást. Navíc jsou velmi pomstychtiví, když např.některého z nich zabijete v duelu.
  19. 3d10 mrtvol. Obchodníci, vojáci, tuláci, všichni ohyzdně okousaní a válející se ve vlastní zaschlé krvi. Pokud mezi nimi budete procházet nebo se je pokusíte okrádat (zdá se, že je před vámi ještě nikdo neokradl), tak ožijí a vrhnou se na vás (klasa zombies). Kdo mohl připravit tak nechutnou samo se živící past?
  20. U křižovatky táboří krásná žena středního věku. Cestuje sama a je vděčná za společnost. Při hovoru nad vínem se snaží zjistit po čem jednotlivé postavy touží a až se budou střídat na hlídce, tak se s nimi pokusí uzavřít smlouvu. Je crossroad demon a plní přání. Cenou je duše, vybraná za dobu kdekoli mezi jedním dnem a deseti lety, podle síly daného přání. Přání nejsou neomezená. Nejčastěji nabízí dovednosti - nejlepší hudebník, nejlepší milovník, čich na zlato, mluvení se zvířaty apod. Smlouva se stvrzuje polibkem.

Žádné komentáře:

Okomentovat